Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Solen försvann

Av Simon H, till din tjänst. - 21 juli 2010 22:13

Taggad,taggad,taggad.
Fatalt taggad.
Taggad så det skulle leda till nåt miserabelt.


Så glad jag var,över allt.
Jag hade äntligen tagit steget ut ur ofullständigheten,för att lämna den bakom mig. Trodde jag.
Jag hade fel. Det var bara en kortare permission. Om än en vacker, fin sådan,så var den kortvarig.
Någonting ville ha mig tillbaka dit jag var. Så,tafatt lommade jag tillbaka,utan att tänka på vad jag gjorde efter vägen.
Jag väntar på nästa tillfälle ut.
Vet inte när det kommer,
vart det kommer,
om det kommer.
Men jag vill. Jag vill.


Väntat,väntat,väntat, hade jag gjort.
Så kom det. Vad jag inte trodde var att jag skulle vara tillbaka så snabbt.


Nu sitter jag här igen,väntar på benådelse,och försöker göra det bästa jag kan.
Solen går ner över oss alla,och jag har följt med den till den rättmätiga platsen.
Jag följer inte med den upp så vackert som den själv gör nästa morgon.
Jag kommer inte följa med den upp lika vackert morgonen efter det. Men en dag,en dag ska jag göra mitt bästa för att stå där,reslig,vacker,tydlig, mitt i soluppgången.
Det är dit jag längtar.
Utopi,verklighet,eller en horisont i fjärran? Jag vet inte.
Jag vet inte mycket nu. Dock, en sak vet jag.
Upprättelse,behövs. Inte min egen,men väl andras.


Jag ville så väl,men morgonen förlorade sin glans.
Försöker vara beredd att stå där lika vackert som soluppgången,
när morgonen fått tillbaka sin glans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Igår knatade man ut med vit mössa på huvudet. Inte dumt. Två stipendier orkade jag knipa också,och förtära X antal bärs. Lika bra.Flaket var roligast på alltihop tror ja,utan tvekan. Smolken var dock när en kille på annat flak stuper handlöst ner i a...

Betygen är satta, sommaren har mer eller mindre anlänt, festivalerna närmar sig, studenten är bara ett stenkast iväg, fina sommarkvällar med gänget har tagit sin början..Allt borde vara frid och fröjd, glädje och bekymmersfritt. Det är det också,egen...

"Simon,du är som en kinamatsbuffé,fast med tre tighta byxor istället."Tack för det fina omdömet,eller vad säger man? Roligt var det i vilket fall som helst.Tyckte dryckeserbjudandet som stod på en lapp vid bordet på Harrys igår är bland det mest löje...

Sleten har varit mitt signum hela veckan hittills.Jag har varit spritmarinerad sen i söndags förmiddag,och har vart bakis eller full hela veckan,även bägge samtidigt.Kryssning söndag-måndag. Aldrig tidigare har jag druckit så intensivt. Hårt gick det...

Motivationsbrist.Kärleksbrist.Beslutsångest.Festivalbrist.Br
ist på pengar efter att ha tankat biljäveln också.Ja,jag klagar. Åtminstone här,i verkligheten säger jag inte mycket om det.Alla behöver i viss mån klaga ibland. Om man som jag inte uttrycke...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards