Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Simon H, till din tjänst. - 1 mars 2010 22:25

"Kan de hemliga ingredienserna ha nåt med mjölk att göra?"
-Kanske. 
"Mjölk och oboypulver?"
-NEEEJ, du har avslöjat mitt hemliga recept!
 
Givande konversation angående varm oboy mitt under pågående skridskoåkning.

Med en fräckis i bagaget och en nypa dusch på G, delar jag nu med mig av det vackraste jag vet. Något som muntrar upp i vintermörkret, något som får dig att förstå att det finns hopp någonstans därute.
Känner du dig nere, lite halvdepp? Trött på all snö, och känner att hela din själ ropar efter sena, ljumna sommarkvällar med gänget?
Här har du något som åtminstone för tillfället ger dig ljus i mörket, ger dig ett litet leende på läpparna en måndagkväll mitt i vintern.
 http://www.isnickelbacktheworstbandever.com/

Ta en kik. Du kommer inte bli besviken.

Av Simon H, till din tjänst. - 1 mars 2010 18:14

Genom djupgrävande, analyserande journalistik har jag, precis som jag antog, fått reda på sanningen. 
Ja, DEN sanningen kära vänner. Varken mer eller mindre, utan DEN.
Halvt skrämmande, lätt roande och även smått fascinerande.


Alla människor, genom alla tider, har sökt sanningen. Vissa har sett den frustrerande, falsk och lögnaktig, andra har sett sanningen sann. Hur hemsk den än må vara.
Men, som jag tidigare nämnt, nu har jag funnit svaret. Sanningen för mig, åtminstone.


- Det var frihetsgudinnan som uppfann Togapartyt.
Thank her! En sån nationalsymbol, en sån underbar kvinna, som också ståtar med en av de fräckaste partyutstyrslarna som någonsin burits. Hon om någon är personifierad gudinna.
Nu, efter denna bekräftelse, återstår bara en liten sista detalj för att nå total kunskap om den mystiska togan.
Ska man vara naken under, skall man ha underkläder, eller finns det en speciell dresscode?
Endast frihetsgudinnan kan veta svaret på en av världens få hittills olösta gåtor.
Jag lovar, en dag skall jag ta reda på det personligen. Tills dess, får googlesökningar och visdomens källa, 118100, utgöra svaren till våra allmänna funderingar.


Tack för nu. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards